Spring til...

Sådan får du undervisning på naturskolen

Synes du, at dit barn skal lære at bevæge sig mere i naturen?

Slagelse Naturskole har en unik tilgang til naturundervisning. I stedet for traditionelle foredrag, arbejder vi med aktiviteter og eksperimenter, der stimulerer alle sanser. Dette inkluderer brug af hands-on-metoder, hvor børnene fysisk engagerer sig med naturen og dens elementer.

Udover direkte undervisningsaktiviteter, tilbyder vi også rådgivning og vejledning til lærere og pædagoger, så de kan integrere naturaspektet i deres daglige arbejde.

Vores naturforløb kan bruges i undervisningen inden for alle fagområder, fx dansk, matematik, idræt, håndværk og design og religion.

Vi arrangerer også begivenheder og aktiviteter i samarbejde med andre institutioner og organisationer, herunder Blå Flag-begivenheder i løbet af sommersæsonen.

Vores mål er at gøre børn og unge interesserede i naturen, lære dem om dens betydning og hjælpe dem med at tage ansvar for dens bevarelse.

Hvem kan bruge naturskolens tilbud?

Naturskolen er for alle børn i kommunens skoler og dagtilbud. Derudover kan lærere og pædagogisk personale komme på kursus, og vi vejleder også på udeskoleområdet. Sidst, men ikke mindst kan du møde os ved offentlige Blå Flag-arrangementer gennem hele sommeren.

Er du interesseret i at høre mere?

Kontakt os via "Skriv en besked" nedenfor, hvis du ønsker at høre mere om, hvad vi kan tilbyde netop dig.

Kontakt Slagelse Naturskole

Tjærebyvej 3, 4220 Korsør

Skriv en besked

Send en kort besked uden personlige eller fortrolige oplysninger – så kontakter vi dig.
Send en besked

Kontakt Slagelse Naturskole